نوشته های من...

نوشته های من...

نوشته های من وقتی بچه ها خوابیدند....
نوشته های من...

نوشته های من...

نوشته های من وقتی بچه ها خوابیدند....

روزنگار چهارم

ساعت نزدیک ۹صبح،بچه ها خوابیدند،روشنا بعد از سه روز دل درد و بی خوابی،آرام خوابیده،زینا هم دیشب آنقدر فوتبال بازی کرد که از خستگی خوابش برد.

دارم سفرنامه به ویتنام را می خوانم،از مجموعه کتاب های منصور ضابطیان،

موزه جنگ رفته و از جنایت های جنگی می گوید،

حالم بد می شود،روزگاری نه چندان دور,من عاشق جنگ بودم،عاشق ایستادن بر سر عقیده، تحمل هر جور و جفایی برای اعتقاد قلبی ام و تلاش برای خوب زندگی کردنی که مرا به سمت"خوب مردن" ببرد آن هم در سن جوانی!

اما حالا،آنقدر عاشق خود زندگی ام که خواندن همان چندخط از کتاب هم حالم را بهم می زند،

یادم هست کتاب "زندگی،مرگ و دیگر هیچ" از اوریانافالاچی را خریده بودم به عشق خواندن از جنگ!!!

نمی دانم چه چیزی در من مرده که دیگر طرفدار هیچ جنگی برسرعقیده نیستم...دارم به این یقین می رسم که هیچ عقیده ای درست نیست،همه چیز نسبی است و از سمت طرفدارانش درست و غلط بودنش اندازه گیری می شود،

کشتن و کشته شدن بر سر یک فکر،یک باور که عموما هم پروبال داده شده،درست نیست،

دنیا جای بهتری می شد اگر آدم ها می فهمیدند تفاوت ها نشان از بدی و خوبی نیست،بد و خوب فقط درصد کمی از جهان را گرفته..

پ.ن:یادم هست روزهایی که بر سرعقیده هایم در زندگی شخصی ام می جنگیدم روی در یخچال نوشته بودم"ان الحیاه عقیده و الجهاد"

حالا اگر بخواهم بنویسم 

می نویسم"من کار خوب خودم را انجام می دهم،تو هم خوبی مثل من"

نظرات 2 + ارسال نظر
مهتاب دوشنبه 14 مهر 1399 ساعت 00:14

سلام
هیچ‌وقت عاشق جنگ نبوده‌ام، اما با اینکه از شما چندسالی بزرگترم، هنوز هم معتقدم ان الحیاة عقیدة و جهاد!
جهاد با جنگ، خیلی فرق دارد، از زمین تا اسمان... عقاید هم نمی‌تواند نسبی باشد، چون ته نسبیت می‌رسد به مطلق بودن! پیشنهاد می‌کنم یک بار این کتاب را بخوانید بنیاداخلاق، نویسنده مجتبی مصباح، لطفا بر اساس نام نویسنده و انتشاراتش، کتاب را قضاوت نکنید. بجز درس اخر، کلیه مباحث، کاملا عقلانی است، بدون هیچ‌پیش زمینه‌ای...

اسلام دین جهاد است، اما دین جنگ نیست. با کسی هم سر جنگ ندارد، کما اینکه نداشته.
شاید خیلی از مسائل برایتان درست حلاجی نشده که درباره دین به اینجا رسیده‌اید دوست عزیز...

سلام...شاید معنی جهاد آنچه که در دین تعریف شده مختصاتش باید در دنیای امروز تغییر کند...بحث و گفتگو در اینباره از حوصله و هدف این وبلاگ خارج اما همین برخورد دوگانه ای که با قضیه مسلمانان فلسطین وظلم اسرائیل به آن ها می شود و دخالت نکردن در جنگ آذربایجان و ارمنستان،یا قضیه مسلمانان کشمیر،نشان می دهد جهاد در همه جا واجب نیست!و گرنه چه فرقی بین مسلمانان فلسطین با مینمار یا کشمیر و یا اویغور و آذربایجان هست؟

Marzi پنج‌شنبه 10 مهر 1399 ساعت 15:55 http://rozegaremarzi.blogsky.com

چه خوب که به این نتیجه رسیدی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد