نوشته های من...

نوشته های من...

نوشته های من وقتی بچه ها خوابیدند....
نوشته های من...

نوشته های من...

نوشته های من وقتی بچه ها خوابیدند....

یاس من

آقای میم از همان وسط زمستان که برگ هایش ریخت به من گفت گلدان رو خراب کردی!

من هرچه می گفتم وارد فصل خزان شده قبول نمی کرد

بهار امسال سردتر بود و من منتظر برگ و گل هایش.

کود می دادم،هر روز در آفتاب شاخه های لختش را نگاه می کردم،فقط جوانه می زد

جوانه ها همان طور می ماندند،نه رشد می کردند نه خشک می شدند!

فقط یک برگ رشد کرد،غنچه داد و امروز گلش باز شد.

غمگینم من هرچه باید انجام می دادم،گلدانش را عوض کردم،خاکش را عوض کردم،در آفتابی است که پارسال آن همه گل می داد

شما می دانید چرا این شکلی شده؟؟؟؟؟

نظرات 8 + ارسال نظر
خانمـــی سه‌شنبه 24 خرداد 1401 ساعت 09:27 http://dar-masire-zendegi1.blogfa.com/

به نظم اگه مشکلی بود همین یه گل رو هم نمیداد ... امیدوار باش

امید بهترین حال

Reyhane R چهارشنبه 18 خرداد 1401 ساعت 20:38 http://injabedoneman.blog.ir/

سلام.امیدوارم با عشق و توجه ای که بهش میده کم کم حالش خوب بشه و از کما دربیاد (:

ممنونم ریحانه جانم
امیدوارم

مهشید چهارشنبه 18 خرداد 1401 ساعت 20:08

سلام
منم از این گل داشتم و با وجود رسیدگی همینطوری شد این گل دوست دارد در جای وسیع کاشته بشه منم تو حیاط کاشتم الان دائم داره گل میده و رشد خیلی خوبی دارم

پس ببرمش خونه باغ تو باغچه بکارم؟
ممنونم که گفتید

نرگس چهارشنبه 18 خرداد 1401 ساعت 12:55 http://joqdebaroonkhorde.blogfa.com

فعلا که همونطور مونده:))
پارسال کلی یاس جمع کردیم ازش و ریسه درست کردم باهاش
امسال فقط چند تا برگ بی رمق داره و گل هم نداده:(

ای بابا
پس من گلدون من شده

حمیده سه‌شنبه 17 خرداد 1401 ساعت 23:23 http://Www.tast-good.blogfa.com

منم توی گلدان داشتم، وقتی گلدانش عوض کردم تا یه سال همینطور بود.
اما با امید بهش با آب پاش هر روز آب پاشیدم و تازه یه برگش چند تاشده و داره روند بهتر میشه.
اصلا جاشو نباید عوض کنی

حمیده جان
زمستان که شد آقای میم گفت بیارش تو خونه
بیچاره تو خونه گل داد!وسط زمستون
منم فکر کنم به خاطر همین جابه جایی قاطی کرد
پس منم به رسیدگی بهش ادامه میدم

آرامش سه‌شنبه 17 خرداد 1401 ساعت 18:55

همین جوونه‌ی کوچولو پر از امیده مونا...

منم به همین دلخوشم آرامش جان

نرگس سه‌شنبه 17 خرداد 1401 ساعت 14:39 http://joqdebaroonkhorde.blogfa.com

شاید به قول مادرم امسال سالش نیست!
گلدون یاس ما هم خزان شد و بی برگ موند و فقط برای اینکه ثابت کنه هنوز زنده‌س و نباید دور بندازیمش چند تا برگ داد و چوبش سبز موند ولی رشدی نکرد:/

آخ چه جمله ای!شاید واقعا سالش نیست
میگم بعد چی دوباره رشد کرد؟یا هنوز همون طور مانده؟

MAH سه‌شنبه 17 خرداد 1401 ساعت 11:29

سلام بانو
شاخه هاش تو این عکس مشخصه که گیاه زنده اس، مرتب آبیاری کن (مثلا دو یا سه بار در هفته). فقط وقتی که خاکش خشک شده باشه. صبح ها و در هوای خنک بهش آب بده و حتما چک کن زهکشی گلدون مناسب باشه.
سعی کن هفته ای یک یا دو بار هم آب اسپری کنی اطرافش، تا محیطش مرطوب و کمی خنک بمونه. نور مناسب دریافت کنه ولی نور مستقیم آفتاب ظهر بهش نخوره.
در کل هم صبور باش! وقتی شرایط رشد رو براش فراهم کنی حتما خودش میتونه که دوباره شروع به جوانه زنی و رشد کنه.

ممنونم MAHعزیز
همه ی نکته هایی که گفتید رو رعایت می کنم
ممنون از خبر خوبی که بهم دادید(زنده بودن گیاه)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد